تفاوت برگزاری رویداد و برنامه ریزی رویداد

EventPlan > بلاگ > blog > تفاوت برگزاری رویداد و برنامه ریزی رویداد

تفاوت برگزاری رویداد و برنامه ریزی رویداد

مهر ۲۸, ۱۳۹۸ | blog

مدیریت رویداد و برنامه ریزی رویداد اگرچه دو مفهوم جداگانه و متفاوت هستند اما برخی افراد تصور می کنند که مفهوم آن دو یک چیز است.

بدیهی است که مدیریت رویداد با برنامه ریزی رویداد تفاوت دارد و یکسان نیست اما مهارت هایی که برای مدیریت رویداد لازم است، شباهت های زیادی با مهارت های مورد نیاز در برنامه ریزی برای رویداد دارد. این مشکل، یعنی یکسان در نظر گرفتن این دو شغل، اغلب برای کسانی اتفاق می افتد که می خواهند برنامه ریزی رویداد و مدیریت آن را به فردی بسپارند که تنها در یک مورد از این شغل ها مهارت دارد و بر آن مسلط است. برای برگزاری هرچه بهتر یک رویداد، بهتر است با این دو شغل به طور کامل آشنا شوید و با اطلاعات کافی برای کمک گرفتن از افراد مورد نظر اقدام کنید.

برنامه ریزی رویداد

همه ی رویداد ها، از رویدادهای شخصی و کوچک تا رویداد های بزرگ شرکت ها، نیازمند برنامه ریزی دقیق هستند. مباحثی چون ایده های رویداد، تاریخ برگزاری، مسائل مالی، هماهنگی با مشتری و انتخاب موضوع مناسب همگی بخشی از مراحل برنامه ریزی رویداد هستند.

برنامه ریزی رویداد از ابتدا، یعنی از همان مراحل اولیه تصمیم گیری برای برگزاری رویداد، آغاز می شود و تا زمان شروع رویداد ادامه پیدا می کند. برنامه ریزی رویداد شغلی است که در آن تعامل با مشتری و تلاش در جهت تحقق اهداف او از برگزاری رویداد از اهمیت بالایی برخوردار است.

مسئولیت های برنامه ریزی رویداد به طور کلی شامل موارد زیر می شود:

  • انتخاب یک موضوع کلی برای رویداد
  • پیش بینی هزینه ها و بودجه مورد نیاز
  • انتخاب محل برگزاری
  • استخدام کارکنان
  • تهیه تجهیزات مورد نیاز
  • هماهنگی های حمل و نقل
  • دعوت از شرکت کنندگان
  • و …

به طور کلی برنامه ریزی رویداد فعالیتی است که قسمت های مختلف یک رویداد را به منظور برگزاری بی عیب و نقص، در کنار هم قرار می دهد و بخشی از مدیریت رویداد محسوب می شود.

 

مدیریت رویداد

هر رویداد کوچک یا بزرگی را می توان مانند یک پازل، مجموعه ای متشکل از قسمت های کوچکتر دانست که برای کامل شدن باید با دقت در کنار هم قرار بگیرند. در رویدادهای موفقیت آمیز، تمام این اجزا و قطعات در زمان و مکان مناسب و به صورت یکنواخت و کارآمد در کنار هم قرار گرفته اند. به عبارت ساده تر می توان گفت که مدیریت رویداد، بخش مهمی از خود یک رویداد است.

مدیریت رویداد شامل ایجاد، هماهنگی و مدیریت همه ی مؤلفه های مختلف یک رویداد است. موارد زیر مثال هایی برای برخی از جنبه های مدیریت رویداد هستند:

  • رزرو مکان برگزاری رویداد
  • طراحی برنامه برای اتفاقات خاص
  • حصول اطمینان از رعایت استانداردهای بهداشتی ایمنی
  • نظارت بر اجرای رویداد
  • نظارت بر اجرای فعالیت های جزئی

 

وابستگی برگزاری و برنامه ریزی رویداد به یکدیگر

تعریف این دو فعالیت به طور جداگانه کمی چالش برانگیز است چون این دو فعالیت علاوه بر شباهت های زیاد، در مسئولیت ها نیز با هم همپوشانی دارند. اگر قصد برگزاری یک رویداد را دارید، بهتر است از یک شرکت یا مجموعه برگزاری رویداد کمک بگیرید تا علاوه بر تکمیل برنامه ریزی های شما، وظیفه برگزاری رویداد را برعهده بگیرند.

تفاوت مدیریت و برنامه ریزی رویداد
0
برچسب ها:

admin admin نویسنده:

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *