همه چیز درباره برگزاری رویداد

EventPlan > بلاگ > blog > همه چیز درباره برگزاری رویداد

همه چیز درباره برگزاری رویداد

مهر ۲۸, ۱۳۹۸ | blog

در دهه گذشته برگزاری رویدادهای ویژه رشد بسیار زیادی داشته است. طبق تحقیقات اخیر انجام شده توسط دکتر جو گلدبلات، هزینه رویدادهای سراسر جهان در هر سال بیش از ۵۰۰ میلیارد دلار است که این آمار نشان دهنده اهمیت بالای برگزاری این رویدادها است. برگزاری رویدادها در زمینه های مختلف یک بازار پر سود را برای شما به ارمغان می آورد. طبق تحقیقات دکتر گلدبلات، سود این فعالیت همچنان در حال افزایش است به گونه ای که در تنها چند سال پیش، حاشیه سود یک برگزار کننده رویداد حدود ۱۵ درصد بود که امروزه این حاشیه سود تا ۴۰ درصد افزایش داشته است.

برگزاری رویداد چیست؟

به طور کلی رویدادهای ویژه برای اهداف زیر برگزار می شوند:

  • جشن ها ( نمایشگاه ها، تجمع ها، سالگردها )
  • آموزش ( همایش ها، جلسات )
  • تبلیغات ( راه اندازی محصول، نمایش مد )
  • بزرگداشت ها ( یادبودها، رویدادهای اجتماعی )

اگرچه این لیست کامل نیست اما نمونه هایی را نشان می دهد که بیانگر این هستند که برگزاری رویداد محدود به مشاغل یا موقعیت جغرافیایی نمی شود.

نکته مهم دیگر در برگزاری یک رویداد، برنامه ریزی رویداد است. برگزار کنندگان رویداد معمولا کارهای زیر را برای مدیریت زمان در برگزاری رویداد انجام می دهند:

  • انجام تحقیقات
  • پیدا کردن محل مناسب برای برگزاری
  • برنامه ریزی برای حمل و نقل
  • برنامه ریزی برای تامین غذا و طراحی دکور
  • ارسال دعوتنامه به شرکت کنندگان
  • هماهنگی فعالیت های پرسنل
  • انجام ارزیابی

اینکه چه تعداد از این فعالیت هایی که نام برده شد برای رویداد شما لازم است، بستگی به نوع فعالیت و رویداد مورد نظر شما دارد.

 

چرا افراد و شرکت ها برای رویدادهای خود از برگزار کنندگان رویداد کمک می گیرند؟

پاسخ به این سوال ساده است. معمولا افراد پس از اینکه در شرایط برگزاری رویداد قرار می گیرند، در مراحل اولیه متوجه می شوند که فاقد تخصص و تجربه کافی برای برگزاری رویداد و ایجاد هماهنگی های لازم هستند. در چنین شرایطی برگزار کنندگان رویداد می توانند تجربیات خود را در اختیار اشخاص گذاشته و در برگزاری رویداد به آن ها کمک کنند.

برگزار کننده رویداد چه کسی است؟

برگزارکننده های رویداد معمولا اشخاصی هستند که کار خود را با یکی از جنبه های برگزاری رویداد آغاز کرده و در طول زمان با جنبه های مختلف این کار آشنا شده اند. این افراد با تجربه ای که در طول سال ها فعالیت خود کسب کرده اند، می توانند هماهنگی ها و اقدامات مورد نیاز برای برگزاری رویداد را به بهترین نحو انجام دهند.

تعیین اهداف رویداد

به طور کلی دو هدف برای برگزاری رویداد وجود دارد: رویدادهای اجتماعی و رویدادهای کاری.

رویدادهای کاری نه تنها شرکت ها، بلکه سازمان های خیریه و سازمان های غیرانتفاعی را نیز شامل می شود. موسسات خیریه و سازمان های غیرانتفاعی مسئول جمع آوری کمک های مردمی و برگزاری همایش ها و جلساتی برای جمع آوری بودجه هستند. این موسسات سالانه همایش ها و رویدادهای زیادی را برگزار می کنند که همین امر باعث می شود تا برای برگزاری رویدادهای خود از برگزار کنندگان رویداد کمک بگیرند.

شرکت ها نیز برگزار کننده نمایشگاه ها، کنوانسیون ها، جلسات برای کارمندان و هیئت مدیره و … هستند. برگزاری این رویدادها مدیران شرکت ها را مجاب می کند تا برای هماهنگی و اجرای هرچه بهتر آن ها، از مهارت ها و تجربیات برگزار کننده رویداد استفاده کنند.

برگزاری رویداد
0
برچسب ها:

admin admin نویسنده:

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *